Tovább a Hohe Wandra

Hohe Wand 2009.10.25.Hanselsteig, Frauenluckensteig, Wahringer Steig

Hanselsteig: idő: összesen egy óra, szint: 300 m, ebből kiépített út 60 m

Szubjektív: nagyon könnyű, felszerelés nélkül is teljesíthető út, gyerekek is járták.

Nem szűnő izgalommal gondolok mostanság a mászókázásra. Azt olvastam, hogy a Hohe Wand környékén vannak jó kis rövid utak, amiket nem nehéz teljesíteni. Gondoltam, ebben a rossz időben gyakorló terepnek tökéletes lesz.

Az időjárás-előrejelzés persze megint tévedett, szerencsére.

Már Győr körül felszakadozott a felhőzet, és mire leparkoltunk, már igencsak meleg volt.

A Hanselsteig az egyik legnépszerűbb út itt, mégsem volt könnyű megtalálni. Stollhof központjába érve, a szemben álló kis templom előtt vagy 50m-el nyílik jobbra az a kis utca, amelyikre be kell fordulni. Ezen egészen addig haladtunk, amíg egy, az út bal oldalán álló, aprócska kápolnánál balra tértünk, és a nagy térképnél leparkoltunk. Pont innen indul az út, de a térképnek sose higgy, mert egy nagy összevisszaság az egész. Érdemes csupán a jelzést követni. Egy viszonylag meredek lejtő vezet a szikla tövébe, ahonnan a mindkét oldalán dróttal biztosított ösvény felvezet a sziklára. A következő szakasz egy szép hasadékban vezet egy ferde létrán, érdekes, de nem túl mererőltető. Innen már kényelmes sétaösvény, és nagyon szép végig a kilátás róla.

A fenti műúton indultunk visszafelé, gondoltuk, elsétálunk a Skywalk-hoz, aztán onnan valamelyik létrával szignózott úton visszaereszkedünk. Persze a nagy térkép itt sem stimmelt: egy idő után a lefelé kacskaringózó szerpentinen találtuk magunkat, a műúton. Innen egy klassz kis flikk-flakkal visszaverekedtük magunkat a sziklaplatóra, és a meredély szélén sétáltunk el a Skywalk-ig. Itt csodáltuk kicsit a HTL- steig-on érkező mászókat meg a siklóernyősöket, akik néha alig fél méterre siklottak, aztán kerestünk egy lefele vezető utat.

Szerencsénkre ez pont a Frauenluckensteig volt.

Frauenluckensteig: idő: 30 p, szint kb 250 m mászás 30 m

Szubjektív: nagyon könnyű, érdekes, szép út, felszerelés nélkül sem okoz gondot.

Tulajdonképpen csak a kürtőbe vezető létra tartogat némi izgalmat, más megpróbáltatás nem nagyon van, de azért oda kell figyelni, hova lép az ember. A létra után van még egy kapaszkodókkal biztosított szakasz, de az sem nehéz.

Mivel még a faluba visszatrappolással is alig múlt 4 óra, úgy döntöttünk, keresünk egy húzósabbat. A Wahringersteig pont megfelelőnek látszott. Rövid is, C-s szakaszok is vannak benne, úgyhogy hajrá, át is autóztunk Deistettenbe, ahol az Einhorn Höle, az Egyszarvú-barlang felé kell tartani. Ahol a behajtani tilos, ott a parkoló, és innen már gyalog közelítettük meg a sziklát.

Wahringer Steig

Idő: összesen vagy 40-50p, Szint 50 m

Szubjektív: felszerelés nélkül néha komoly izgalmakban volt részünk az időnként elég húzós úton. Kezdőknek mindenképpen javaslom a felszerelést!

Egy szinte csak dróttal biztosított, meredek falon kezdődik az út, majd a sziklába szegezett vaskapcsokkal folytatódik. Itt eléggé függőleges, pedig már 10 m körüli a mélység az ember alatt. Majd jobbra hajlik, egy rövid szakaszon, ahol vagy rábízzuk a kötélre magunkat, vagy betapadunk a barlangba. Mindekét stratégiát kipróbáltuk, és mindketten egyben vagyunk.

Innen már ki is másztunk egy kényelmes, széles részre, ahol a barlang és az emlékkönyv is van. Miután kissé lecsendesedett a lábunk, kibújtunk a barlangból. Ekkor láttuk csak, hogy a lentről biztonságosnak tűnő létra jó messzire van a barlang szájától, és a vége a levegőben lebeg a 20 m-es mélység felett. Szóval nagy levegő, nagy lépés, némi araszolás a létrán, és fenn voltunk. Nagyon büszkék voltunk magunkra!